Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštním právním předpisem.
Informacemi o životním prostředí (ŽP) se rozumí zejména informace o:
- stavu a vývoji ŽP
- připravovaných nebo prováděných činnostech a opatřeních, které mají vliv na ŽP
- stavu složek ŽP
- správních řízeních ve věcech ŽP
- posuzování vlivů na ŽP
Jakým způsobem podat žádost:
Jakýmkoliv způsobem - ústně (v případě požadavku na písemnou odpověď může být požadováno písemné podání žádosti), písemně, elektronicky.
Komu podat žádost:
- osobně do protokolu na adrese: Městský úřad Sokolov, Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov
- písemně na adresu: Městský úřad Sokolov, Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov
- datovou schránkou: ID DS 6xmrbxu
- elektronicky na epodatelnu: epodatelna@mu-sokolov.cz, elektronický podpis není potřeba
- telefonicky - kontakty Městského úřadu Sokolov
Formulář žádosti:
Není předepsán, lze napsat volnou formou, v žádosti musí být uvedeny identifikační údaje žadatele a musí být zřejmé, jaká informace je požadována. Žádost nemusí být odůvodněna.
Lhůta pro poskytnutí informací:
Lhůta činí 30 dní od obdržení žádosti.
Správní poplatek:
Poskytnutí informací nepodléhá správnímu poplatku.
Žadatel může být vyzván k úhradě nákladů za pořizování kopií dle sazebníku úřadu.
Povinný subjekt:
Městský úřad Sokolov - samospráva města, státní správa pro území města a obvodu obce s rozšířenou působností.
Předpis, podle kterého se postupuje:
zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů