Stížnosti jsou podání občana, skupiny občanů nebo sdružení občanů, jimiž se domáhají ochrany svých práv, chráněných zájmů, případně upozorňují na nedostatky v činnosti orgánů města Sokolov.
1) Stížnosti spadájící do oblasti přenesené působnosti obce
řeší se podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád
Dotčené osoby mají právo obracet se na správní orgány se stížnostmi:
- proti nevhodnému chování úředních osob nebo
- proti postupu správního orgánu,
neposkytuje-li tento zákon jiný prostředek ochrany.
Možnosti podání stížnosti
- poštou na adresu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov,
- osobně na podatelnu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, Sokolov,
- e-mailem na ePodatelnu Městské úřadu Sokolov na adresu epodatelna@mu-sokolov.cz s uznávaným elektronickým podpisem, v případě, že stížnost není podepsána uznávaným elektronickým podpisem, musí být tato stížnost do 5 dnů stěžovatelem potvrzena,
- datovou schránkou - identifikátor DS: 6xmbrxu,
- osobně do protokolu v kanceláři B.1.18 Městského úřadu Sokolov.
Povinné náležitosti stížnosti (§ 37 správního řádu)
- Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje.
- Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování podle § 19 odst. 4 správního řádu.
- V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování.
- Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování.
- Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí.
Vyřízení stížnosti
Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.
Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti, a to Krajský úřad Karlovarského kraje, Závodní 353/88, 360 06 Karlovy Vary.
2) Stížnosti spadající do oblasti samostatné působnosti obce
řeší se podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích
Jedná se například o stížnosti na rušení nočního klidu, na nevhodné chování občanů, na zakládání černých skládek apod.
Možnosti podání stížnosti
- poštou na adresu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov,
- osobně na podatelnu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, Sokolov,
- e-mailem na epodatelnu Městské úřadu Sokolov na adresu epodatelna@mu-sokolov.cz,
- datovou schránkou - identifikátor DS: 6xmbrxu,
- osobně do protokolu v kanceláři B.1.18 Městského úřadu Sokolov.
Náležitosti stížnosti
- jméno, příjmení, bydliště, popř. doručovací adresa, podpis stěžovatele,
- stručný popis čeho se stížnost týká a co stěžovatel navrhuje.
Vyřízení stížnosti
Lhůta pro vyřízení stížnosti je 60 dnů ode dne doručení.
Úřední hodiny
- Pondělí: 8:00 hodin - 17:00 hodin
- Úterý: 8:00 hodin - 14:00 hodin
- Středa: 8:00 hodin - 17:00 hodin
- Čtvrtek: 8:00 hodin - 14:00 hodin
- Pátek: 8:00 hodin - 12:00 hodin
- Sobota: zavřeno
- Neděle: zavřeno