Testovací portál

V období do 31.12.2025 probíhá ověřovací provoz portálu. Všechny funkcionality jsou k dispozici. Žádáme, abyste případné problémy nahlásili zde.

Stížnosti

Stížnosti jsou podání občana, skupiny občanů nebo sdružení občanů, jimiž se domáhají ochrany svých práv, chráněných zájmů, případně upozorňují na nedostatky v činnosti orgánů města Sokolov.

 

1) Stížnosti spadájící do oblasti přenesené působnosti obce

řeší se podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád

 

Dotčené osoby mají právo obracet se na správní orgány se stížnostmi:

  • proti nevhodnému chování úředních osob nebo
  • proti postupu správního orgánu,

neposkytuje-li tento zákon jiný prostředek ochrany.

 

Možnosti podání stížnosti

  • poštou na adresu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov,
  • osobně na podatelnu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, Sokolov,
  • e-mailem na ePodatelnu Městské úřadu Sokolov na adresu  epodatelna@mu-sokolov.cz s uznávaným elektronickým podpisem, v případě, že stížnost není podepsána uznávaným elektronickým podpisem, musí být tato stížnost do 5 dnů stěžovatelem potvrzena,
  • datovou schránkou - identifikátor DS: 6xmbrxu,
  • osobně do protokolu v kanceláři B.1.18 Městského úřadu Sokolov.

 

Povinné náležitosti stížnosti (§ 37 správního řádu)

  • Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje.
  • Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování podle § 19 odst. 4 správního řádu.
  • V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování.
  • Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování.
  • Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí.

 

Vyřízení stížnosti

Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.

Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti, a to Krajský úřad Karlovarského kraje, Závodní 353/88, 360 06 Karlovy Vary.

 

2) Stížnosti spadající do oblasti samostatné působnosti obce 

řeší se podle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích

 

Jedná se například  o stížnosti na rušení nočního klidu, na nevhodné chování občanů, na zakládání černých skládek apod.

 

Možnosti podání stížnosti

  • poštou na adresu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov,
  • osobně na podatelnu Městského úřadu Sokolov, Rokycanova 1929, Sokolov,
  • e-mailem na epodatelnu Městské úřadu Sokolov na adresu  epodatelna@mu-sokolov.cz,
  • datovou schránkou - identifikátor DS: 6xmbrxu,
  • osobně do protokolu v kanceláři B.1.18 Městského úřadu Sokolov.

 

Náležitosti stížnosti

  • jméno, příjmení, bydliště, popř. doručovací adresa, podpis stěžovatele,
  • stručný popis čeho se stížnost týká a co stěžovatel navrhuje.

 

Vyřízení stížnosti

Lhůta pro vyřízení stížnosti je 60 dnů ode dne doručení.

 

 

 

Úřední hodiny

  • Pondělí:    8:00 hodin - 17:00 hodin
  • Úterý:        8:00 hodin - 14:00 hodin
  • Středa:      8:00 hodin - 17:00 hodin
  • Čtvrtek:    8:00 hodin - 14:00 hodin
  • Pátek:       8:00 hodin - 12:00 hodin 
  • Sobota:     zavřeno
  • Neděle:     zavřeno

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...